Viktig informasjon for leieforholdet på Ullsaker Panorama
Før eller ved ankomst må du som er leietager på hyttene på Ullsaker sette deg inn i både våre vilkår og praktisk informasjon om bruken av eiendommen.
Spesielt for Hovedhuset er det viktig å vite at det finnes en ringperm med nødvendige bruksanvisninger og praktisk informasjon. Hvis du ikke finner den kan du spørre oss om det.
Oppstår det problemer under oppholdet, kan dere selvfølgelig ringe oss (Ernst Olav 901 72 161). I informasjonspermen vil dere også kunne finne svar på eventuelle utfordringer.
Se mer informasjon om tilgjengelighet og brannsikkerhet.
PRISER
Dere er velkommen til å ta kontakt med oss dersom dere har spesielle ønsker knyttet til pris og tjeneste. På vår annonse på Finn.no ligger det normalt noe oppdatert prisinformasjon sammen med kalender.
For mer informasjon om tilleggspriser og vilkår – se linken under.
Badestamp, badstue etc er priset som tillegg slik at det er et reelt valg om det skal inkluderes eller ikke. Se vilkår (link nedenfor) for detaljerte priser.
Utover dette tilbyr vi en «all-inclusive» versjon som forenkler ankomst og avreise for dere som gjerne betaler litt mer for å kunne reise uten å bruke tid på rydding og renhold. Ta kontakt for priser.
Prisene kan variere og i noen grad tilpasses antall deltakere og hva dere ønsker å inkludere.
VILKÅR FOR LEIE AV ULLSAKER PANORAMA
Vennligst kontroller nøye tilbudet og bekreftelsen du mottar på din bestilling. Disse vilkårene gjelder dersom ikke annet er særskilt avtalt i bekreftelsen. Vilkårene kan bli oppdatert og siste versjon finnes på www.ullsakerpanorama.no/fakta.
Avtalen om leie
- Periode, hytter og rom etter avtale
- Bruk av hyttene med kjøkken med utstyr og fellesrom
- Service/dekketøy etc til inntil 48 personer
- Kjølerom, kjøleskuff og fryseskap
- Håndsåper på alle bad
- Kaffefilter, salt og pepper står klar til fri bruk
- Barnesenger og stoler til 2 babyer/småbarn tilgjengelig for leie
- Lokalene er oppvarmet ved ankomst (i den kalde sesongen)
- Ved leie av sengetøy tas dette av og legges i vaskerisekker.
- Ved leie skal det være en ansvarlig person som er minimum 25 år som også er fysisk tilstede ifm arrangementet.
- Depositum kan i enkelte tilfeller bli bedt om innbetalt ifm bestilling som sikkerhet ifm arrangementet.
- Ekstrasenger (utover 26) kan leies: kr. 250,- pr natt pr seng
- Strøm avleses og dokumenteres via strømmåler elektronisk etterskuddsvis etter forbruk, pris pr kw til nettselskap er 75 øre pr kw + strømpris til strømleverandør, se link.
- Strømprisen vil derfor variere basert på faktiske strømpriser inkl avgifter og nettleie.
- Bruk av badstue (uten stamp): kr. 500,- pr leieperiode
- Oppstilling av bobil/campingvogn, kr. 250,- pr døgn. (adgang fasiliteter på eiendommen)
- Badestamp og badstue – kr. 2.200,- for leieperioden, oppfylling og oppvarming. Dere holder deretter selv badestampen varm. Badestamp bestilles på forhånd og krever en person som tar ansvar for fyring, vedlikeholdskloring, åpning og forsvarlig lukking for å unngå skader på lokket. Vi sørger for tømming og sluttrenhold av stampen.
- Før avreise skal det ryddes i hyttene og uteområdene. Møbler og utstyr skal settes tilbake på plass og avfall skal tas ut og settes på avfallsrom på enden av stabburet. Oppvask skal tas. Dersom dette ikke er utført vil Ullsaker Panorama fakturere ansvarlig for medgått tid, minimum kr 500.-
- Ved til fyring i peiser/ovner/badestampen: kr. 180,- pr sekk for bjørkeved (60 liter).
- Duker, tørkeruller, toalettpapir og annet forbruksmateriell tar dere med selv.
- Det er vaskeutstyr og kluter etc. tilgjengelig for fri bruk på hyttene.
- For dagsarrangement utover 50 deltagere påløper kr. 100,- pr person.
- Utsjekk utover avtalt tid kr 250,- pr time
- Babysenger/babystol: kr. 100,- pr barn pr opphold, vi har 2 sett
- Sengetøy og handklær kan leies: Kr. 170,- pr sett.
Sluttrenhold inklusive desinfisering av overflater etc. er obligatorisk og koster: Hovedhuset kr 2000.- og for stabburet kr 1500.- For begge hyttene koster sluttrenhold kr 3000.-. Normalt er sluttrenhold inkludert i de prisene dere har fått hvis annet ikke er angitt.
For privatpersoner er prisene inkl. mva. For leietagere med organisasjonsnummer kommer mva på 12 % i tillegg.
Betaling
25 % av avtalt leiesum betales ved inngåelse av leieavtalen og bekrefter inngåelse av avtalen og innholdet av vilkårene til Ullsaker Panorama AS
Betalingsdetaljer: Ullsaker Panorama AS, konto: 1506 50 22505 . Faktura for restbeløpet av leiesummen tilsendes og forfaller til betaling 30 dager før oppholdet starter. Forbrukt strøm, ved og annet kjøp av tjenester samt evt skader på eiendommen faktureres etterskuddsvis med 7 dagers forfall.
Avbestilling evt endringer gjøres på e-post ernst.olav.nilsen@gmail.com.
Om avbestilling skjer mer enn 90 dager før ankomst beholder vi kr. 1.000,-. Avbestilling 30-90 dager før ankomst, da beholder vi hele forskuddet.
Ved avbestilling 29-15 dager før ankomst skal 50% av det totalt leiebeløpet betales. Hvis avbestilling skjer mindre enn 15 dager før ankomst skal 100% av leiebeløpet betales.
Vi anbefaler å ha en reiseforsikring med avbestillingsforsikring som dekker slike forhold.
Inn- og utsjekking
Ullsaker Panorama leies på døgnbasis. Innsjekking/nøkkelutlevering fra kl. 15.00 på ankomstdagen, med mindre annet tidspunkt er avtalt. Utsjekking må skje innen kl. 15.00 på avreisedagen, senere utsjekk kan avtales hvis det er mulig.
Dagsarrangement avtales i hvert enkelt tilfelle.
Leietakers ansvar
Leietaker plikter å sette seg (og sine gjester) inn i sikkerhetsmessige forhold; rømningsveier, evakuering, førstehjelpsutstyr, brannslukningsutstyr etc. Dette gjøres gjennom gjennomgang med ansvarlig person eller i informasjonsperm på eiendommen. Leietager plikter ved tvil å kontakte utleier for mer informasjon.Leietaker plikter å behandle eiendommen, inventar, utstyr etc. på en slik måte at ingen skade og unødvendig slitasje oppstår. Leietaker er erstatningspliktig overfor utleier for tap og skade som påføres bygning eller inventar. Leietaker forplikter å betale utleier for ekstrakostnad som skyldes leietakers, medreisende eller besøkendes adferd.
- Røyking er kun tillatt utendørs på anvist plass (ved hovedinngangen)
- På grunn av brannfare skal levende lys kun benyttes med våre smijernsstaker på bord i storsalen og kjøkkenet i Hovedhuset, voksne skal da alltid være fysisk tilstede.
- Bruk av alle typer levende lys er forbudt i Stabburet.
- Dyr kan ikke tas inn i Hovedhuset (hygieniske og allergiske hensyn).
- Kun ett rom på Stabburet (Snekkerboden) er godkjent for inntil ett dyr i eget bur.
- Husdyr i området må aldri forstyrres eller besøkes på beiteområdene (stor fare) – barn må informeres godt om dette.
Klager på stedet
Om leietaker har en klage må utleier underrettes snarest slik at problemet kan løses.
Forbehold
Ullsaker Panorama står ikke til ansvar for utilfredsstillende snøforhold, dårlig vær, stengte veier eller andre forhold utenfor vår kontroll.
Force Majeure
Partene kan tre ut av denne avtale dersom eiendommen ikke kan benyttes på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, lengre avbrudd på vann- eller strøm tilførsel og lignende hendelser som verken utleier eller leietaker kunne forutse eller påvirke.
Vi takker for at du valgte Ullsaker Panorama og ser frem til å ønske dere velkommen!
Informasjon om renovasjon og steder for å kaste søppel i kommunen